Jak pracujemy
Czas intensywnej pracy w naszej szkole zaczyna się od pierwszego tygodnia września i trwa do ostatniego tygodnia czerwca, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy i jednego tygodnia ferii zimowych. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 60 minut dla dzieci do 6 klasy i od 7 klasy wzwyż 90 minut. Czas ten jest wykorzystywany optymalnie, tak aby w ciągu trwania zajęć dzieci opanowały w jak najlepszym stopniu przekazywaną im wiedzę. Należy podkreślić, że nauka w naszej szkole odbiega od stereotypowej, ponieważ dbając o jak najwyższą jej jakość, staramy się jednocześnie zapewnić przyjemną i bezstresową atmosferę, eliminując nudę i monotonię. Podstawową zasadą na zajęciach jest „learning by doing”- czyli krótko mówiąc chodzi o wykorzystanie wielu zmysłów: słuchu, wzroku, dotyku czy ruchu. Jest to szczególnie istotne w kontaktach z najmłodszymi dziećmi. Co ważne, obie półkule mózgu włączone są do percepcji języka. Dlatego, aby uatrakcyjnić i ułatwić przyswajanie wiedzy, wykorzystywane są bogate i różnorodne środki dydaktyczne. Dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym cechą charakterystyczną jest mała zdolność koncentracji, więc jedynie szybkie tempo lekcji, wiele ciekawych sytuacji językowych oraz bardzo starannie dobrany materiał dydaktyczny jest w stanie wzbudzić ciekawość i zainteresowanie. Kluczem do sukcesu jest systematyczne uczestnictwo w zajęciach, ale także zaangażowanie własne, które polega na solidnym rozliczaniu się z prac domowych. Zakres materiału na zajęciach jest obszerny i ambitny. Nauka w młodszych grupach nastawiona jest na poszerzanie słownictwa i wprowadzanie prostych struktur językowych.
Im grupy starsze, tym poprzeczka trudności wprowadzanego materiału wzrasta.
Na zajęciach wykorzystywane są głównie:
- Metoda naturalna – co oznacza mówienie do uczniów prostym językiem z dużą ilością powtórzeń;
- Metoda komunikacyjna – inicjowanie na zajęciach naturalnych sytuacji sprzyjających wzajemnej komunikacji;
- Metoda reagowania całym ciałem – tu główną rolę odgrywa ruch i muzyka, przy pomocy których łatwiejsze jest zapamiętywanie słów i zwrotów;
- Metoda dramy – odgrywanie ról w scenkach.
Wiele korzyści wynika z wczesnego rozpoczęcia nauki języka obcego:
- Dzieci dwu- lub wielojęzyczne mają wyższy iloraz inteligencji;
- Dysponują one daleko bardziej rozbudowanym słownictwem;
- Charakteryzuje je większa plastyczność myślenia;
- Dodatkowy wysiłek intelektualny ma bardzo pozytywny wpływ na dalszy rozwój umysłowy dziecka, jak i na jego osiągnięcia w szkole;
- Możliwość opanowania doskonałej wymowy w języku obcym.
Learning by doing
Copyright © 2019 Szkoła Językowa Elżbieta Czachowska.
All Rights Reserved. Designed & powered by Gutenberg Design
Copyright © 2019 Szkoła Językowa Elżbieta Czachowska . All Rights Reserved. Designed & powered by Gutenberg Design